Import údajov (Nahrát údaje)
Import umožňuje načítať údaje do formulára uložené v minulosti príkazom "Stiahnuť údaje (Export údajov)".
- Vyberte súbor pre nahratie (musí mať príponu .ipdf alebo .xml):
Faktúra, predfaktúra, dobropis
Vyplňte odberateľa, dodávateľa a faktúrované položky a kliknite na tlačidlo Vytvoriť PDF.
Pre pridanie ďalších položiek vo faktúre kliknite na ikonu vedľa prvej faktúrovanej položky. Pridať možno najviac 40 položiek.
V prípade potreby môžete zmeniť typ dokumentu na dobropis, zálohová faktúra, predfaktúra alebo dodací list.
Polia Dodávateľ
, Odberateľ
, IČO
a DIČ
umožňujú prihláseným užívateľom rýchle vyhľadanie údajov dodávateľa a odberateľa a automatické vyplnenie súvisiacich políčok (adresa, DIČ, IČO apod.).
Zadajte aspoň prvé 3 písmená názvu firmy alebo organizácie (resp. 3 číslice pre DIČ/IČO) a zobrazí sa zoznam zodpovedajúcich subjektov.
Ako zadať zľavu z ceny
Zľavu je možné zadať ako samostatnú položku so zápornou hodnotou.
Ak napríklad potrebujete na 100 kusov tovaru v cene 10 Eur bez DPH zadať zľavu 3%,
zadajte najprv položku s plnou nezľavnenou cenou a pod ňou vytvorte druhú položku -
zadajte názov napr. "Objemová zľava", nastavte sadzbu DPH, počet 100 ks a jednotkovú cenu bez DPH mínus -0,33 Eur
(t.j. 3% z 10 Eur).
Potom v celkovej sume položky sa zobrazí poskytnutá zľava mínus -33,00 Eur
za 100 ks.
Takto sa správne prepočíta základ DPH a kupujúci má prehľad o výške poskytnutej zľavy.
Alternatívne môžete zľavu zadať aj ako "1 kus" a uviesť kumulatívnu sumu zľavy.
Tlačivo neumožňuje zadanie napr. určitého percenta zľavy v jednom riadku z dôvodu zložitého spätného prepočtu daňového základu a pre rôzne typy sadzieb DPH.
Ako zmeniť menu (currency)
V políčku "Celkom EUR" zmeňte "EUR" na akúkoľvek inú menu, napr. "Kč" alebo "USD".
Vloženie podpisu / firemnej pečiatky
Nakoľko vytvorená faktúra je PDF tlačivo podpísané certifikátom zaručujúcim nezmenenosť údajov, je z hľadiska zákona možné vložiť Váš naskenovaný podpis, resp. firemnú pečiatku s podpisom. V takom prípade odporúčame, aby vložený obrázok mal pomery strán približne 3:1 (šírka ku výške). Príklad:
- ak je šírka naskenovaného obrázku s podpisom 50 mm, potom výška obrázku by mala byť približne 17 mm.
- ak je výška obrázku 100 pixlov (px), potom šírka by mala byť približne 300 px.
Obrázok bude rozmerovo prispôsobený tak, aby nepresiahol maximálne povolené rozmery pri zachovaní pomerov strán. Obrázky do veľkosti 50 kB sa neoptimizujú (no resampled), tzn. ich kvalita zostane nezmenená ako v nahratom obrázku.
Obrázky nad 50 kB budú optimizované (copy resampled) a ich kvalita môže byť preto nižšia, a to aj napriek tomu, že obrázok bude veľký. Pre bežné potreby postačuje na vloženie podpisu obrázok vo veľkosti cca 15 - 30 kB a rozmermi napr. 450 x 150 px. Vhodné je však vyskúšať viaceré varianty.
Taktiež odporúčame, aby pozadie vkladaného obrázka s podpisom bolo biele (zrnitý alebo šedý podklad tiež nevyzerá pekne), nakoľko podpis je vkladaný do PDF súboru na biele pozadie. Biele pozadie taktiež umožní automaticky "osekať" pri nahratí na server zbytočné prázdne plochy a tak zabepečiť, že obrázok sa zobrazí na faktúre v čo najväčšom rozlíšení.
Čiarové kódy
Do faktúry sa vkladajú dva čiarové kódy:
- QR kód (Pay by Square) pre mobilné online platby. Kód obsahuje platobné údaje podľa platobného štandardu, ktorý podporuje väčšina slovenských bánk a mobilných platobných aplikácií.
- čiarový kód (typ C128) pre naskenovanie účtovníkom lebo v sklade slúži pre rýchle vyhľadanie napr. v účtovnom alebo skladovom systéme. Vkladá sa vedľa dátumov vystavenia a splatnosti.
Pozor ak zmeníte platobné údaje pri výstupe do MS Word
Zaokrúhľovanie pre platbu v hotovosti - od 1.7.2022
Od 01.07.2022 vstúpila do platnosti zmena v zákone 18/1996 Z.z., ktorou sa stanovil postup pre zaokrúhľovanie hotovostných platieb. Cieľom zákona je postupne obmedziť obeh jedno- a dvoj- centových mincí v EÚ. Zmena sa teda netýka bezhotovostných platieb, výplat miezd, stravných lístkov apod. Pokiaľ vystavujete faktúru za účelom hotovostnej platby, môžete zaškrtnúť možnosť "Zaokrúhliť", po ktorej sa zobrazí dodatočné pole pre zadanie zaokrúhlenej sumy v rozsahu -1 až +1. Pre automatický výpočet podľa uvedeného zákona zaškrtnite aj možnosť "pre platbu v hotovosti" a aplikácia automaticky zaokrúhli celkovú sumu k úhrade na najbližší násobok päťcentových mincí. Podľa metodického pokynu sa rozdiely vzniknuté zaokrúhľovaním účtujú štandardným spôsobom na výnosový (648 - Ostatné výnosy z prevádzkovej činnosti) alebo nákladový (548 - Ostatné náklady na prevádzkovú činnosť) účet, pričom zaokrúhlenie nemá vplyv na oceňovanie nakupovaného majetku, zásob a služieb.
Upresnenie ku QR kódu pri zaokrúhlení
Súvisiace linky:
- Účtovanie rozdielov zo zaokrúhľovania ceny platenej v hotovosti od 1.7.2022
- Metodické usmernenie k postupu účtovania rozdielu zo zaokrúhľovania pri platbách v hotovosti od 1.7.2022
- Zaokrúhľovanie cien od 1.7.2022: čo treba vedieť?
- Zaokrúhľovanie platieb v hotovosti a účtovanie rozdielov od 1. júla 2022
- Elektronické faktúry (výklad zákona o overení originality údajov na daňových dokladoch)
Zmeny:
- 10.08.2022 - pridaná možnosť zaokrúhliť sumu k úhrade pre prípad hotovostnej platby podľa zákona od 01.07.2022 (násobky 5-centoviek)
- 25.05.2022 - korekcia detekcie posledného poľa na poslednej alebo predposlednej strane v output descriptore
- 01.09.2021 - doplnené ďalšie možnosti pre KS
- 27.08.2021 - korekcia automatického vertikálneho roztiahnutia poľa pre dlhý text (textarea) v položkách
* * *
Pozor - nie ste prihlásení!
ak vidíte túto správu príliš dlho.
Nahrávam ..
Údaje zadané v tomto dokumente je možné preniesť do iného (súvisiaceho) dokumentu. Kliknite na tlačidlo "Preniesť" vedľa vybratého dokumentu. Prenesené údaje môžete v novom tlačive skontrolovať, alebo upraviť. Údaje v súčasnom tlačive zostanú nezmenené.
- Přenést do tlačiva Cenová nabídka
- Přenést do tlačiva Dodací list
- Přenést do tlačiva Objednávka tovaru, služieb
- Přenést do tlačiva Príjmový pokladničný doklad - rozpis DPH
- Přenést do tlačiva Príjmový pokladničný doklad
- Přenést do tlačiva Výdavkový pokladničný doklad - rozpis DPH
- Přenést do tlačiva Výdavkový pokladničný doklad
- Přenést do tlačiva Potvrdenie o úhrade
Související k tomuto tlačivu jsou Cenová nabídka, Dodací list, Objednávka, Příjmový pokladničný doklad a Výdavkový pokladničný doklad.